Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


onsdag 23. juli 2014

Liz Vibeke

Dette er en av mine egenkryssede sorter . Denne ble sådd i 2010, og i år velger jeg å navngi og publisere den.
Sorten er en dvergpelargon, og den er enormt blomstervillig. Opplever ofte at denne sorten også blomstrer på vinteren under oppbevaringen i drivhuset.
Planten blir tett og fin, forgrener seg lett og roter seg også lett.
Planten får masse enkle blomster i laks/ferskenfarge, og blomstene er nesten litt trompetformet. Bladverket er enkelt grønn og tydelig bred brun/rød sone på hvert blad.
En liten koselig pelargon som blomstrer trofast nesten hele tiden.
Pelargonium 23 juli, Liz vibeke 001Pelargonium 23 juli, Liz vibeke 003Pelargonium 23 juli, Liz vibeke 011Pelargonium 23 juli, Liz vibeke 010
Pelargonium 23 juli, Liz vibeke 013Frømamma: Asarnas Midtgard

1 kommentar:

Unknown sa...

Hejsan! Jag har en vän som heter Liz och skulle gärna köpa ett skott av denna pelargon. Är det möjligt? Mvh Marie i Sverige marieolofsson@hotmail.com