Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


søndag 12. mai 2013

Liz Mahogny star

Dette er også en av mine egene frøsådde fra 2010 som jeg i år velger å sette navn på og publisere. Morplanten er en zonalepelargon, men avkommet har blitt en vakker stjernepelargonium.
Planten er kraftigvoksende og blomsterrik. Blomstene er enkle i dyp orange/rød farge med antydning til hvitt øye. Bladverket er nesten sort med tynn gressgrønn ytterkant.
Frømamma er Meadowside mahogny
Pelargonium juni-11 018Pelargonium juni-11 026Pelargonium juni-11 030

2 kommentarer:

Nia Martin sa...

Meget smuk stjernepelaronie ... tillykke med den :)

Roser og Patina sa...

Åh hjertebank❤️